torsdag 13 augusti 2009

GOTT SKRATT FÖRLÄNGER LIVET... HYVÄT NAURUT JATKAA ELÄMÄÄ!

Visst ha man hört det både en och annan gång men vi få tror på det.

Puckot Cairo var med idag i tvättstugan och tvättade kläder med mig. Hade precis fyllt korgen med torra kläder från torktumlaren och fick telefonsamtal samtidigt som jag skulle lämna tvättmedlet till förrådet och korgen med rena kläderna ställde jag ner utanför tvättstugan. Cairo sprang efter löst som vanligt och tillbaka till tvättstugan, där TVÄRNITAR han...racken upp och svansen över ryggen samt gav lite morr från sig. Helt plötsligt såg han TVÄTTKORGEN....puckot! Jag flinar och tänkte att det här får du allt fixa själv. Jag stodde stilla och kollade av honom. Han gör ett litet hotbeteende och går sedan raka vägen fram till korgen och nosar. Visst fick han beröm för modigheten.

Det är roligt att se deras reaktionerna på dom här situationerna och kolla av modigheten men det är inte roligt att få prata med nån soptunna och fråga den om soptunnan vill gå ut med mig ikväll och dansa...som jag fick göra med en annan hund. Jag lovar att folk idiot förklarade mig mitt på dan på torget! HUH, det vill jag inte uppleva en gång till...

Visst är dom alla på väg till första spökperioden och det kan slå olika på dom. Så, GÖR SOM JAG, prata med SOPTUNNAN och fråga OM DEN VILL DANSA MED ER....hmmmmmmmm, folket runt om er kommer säkert att uppskatta det....hihii!!!!!!

Ciara har gjort sitt första spår hos Camilla och Rolf och det hade gått lysandes genom samt dom hade testat på lydnaden med gott resultat OCKSÅ...GRATTIS GAMILLA OCH ROLF!

Dom alla trivs jätte gott ihop och det värmer oss på hjärtat att få höra det. Stackars X som har fått en vilde till familjen.

Nu ska ni alla ha det så gott

--------------

Pitkät naurut pidentävät elämän sanovat kaikki...ehkä se on totta!

Pöhkö Cairo oli minun mukana pesutuvassa tänään ja kun en jaksanut kantaa kahta asiaa saman aikaisesti ja puhua puhelimessa niin jätin pyykkikorin pesutuvan ulkopuolelle ja menin pesuaineitten kanssa ekaksi pois. Takaisin tullessa pesukorin luokse näen Cairon nostavan karvat pystyyn ja häntä selän päälle ja murisevan. Yksi hyökkäys ja sitten seisottiin paikallaan. No, poika näki yhtä-äkkiä PESUKORIN PYYKKINEEN ja sille piti sitten murista. No, ajattelin että ootte sie sitten pöhkö koira, seistaan nyt sitten tässä kunnes olet selvittänyt ongelmat. Yksi hyökkäys lisää ja sitten se meni suoraan sen pyykkikorin luokse ja voi että miten oli kivaa nähdä että se ei ollut mikään vaarallinen peto...hahaa.

On tosi hauska nähdä näitten kaikkien koirien eri vaikutukset eri kausiin kehityksessä. Mutta ei minun ole ainakaan vielä tarvinnut jutella ROSKAKORIN KANSSA KESKELLÄ TORIA JA KYSYÄ ETTÄ TAHTOOKO ROSKAKORI MENNÄ MINUN KANSSA TANSSIMAAN... voin luvata että porukka luuli minua hulluksi päästä silloin. Se tapahtui muutama vuosi sitten keskellä toripäivää.

Mutta kokeilkaa joskus tota tanssi juttua ja katsokaa porukoitten naamailmeet....

Ciara on muuttanut ja viihtyy tosi hyvin uudessa kodissa ja on tehnyt jo eka jälet ja tottis treenannut siellä. Tulokset olivat oikein hyvät. Kiitos CAMILLA JA ROLF että viihdytte pikku likan kanssa ja että tykkäätte toisistanne. Kiva myös että X tykkää Ciarasta.

Oikein hyvää jatkoa taas teille kaikille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!