tisdag 2 februari 2010

JAG GER UPP HOPPET OM BADSÄSONGEN i slutet av mars...!

SUCK! Det är bara att erkänna sig besegrat... Vänern är fullständigt istäckt här hos oss och isen hur tjock som helst. I skogen är det upp till 70 cm snö!

Vad är detta äntligen???? Vi som nästan aldrig har någon vinter, har fått detta snökaoset hit. Nu börjar man bli rädd om alla översvämningar till våren istället och samtidigt kommer det nog att bli en lång och kall vår här pga isen på vänern. Så är det!

Jag har ju haft som tradition varje år att börja badsäsongen lite lätt med hundarna sista mars, men nu tror jag inte att det skulle fungera. Jag är rädd att vänern är fortfarande istäckt. Men, men, hoppet är ju det sista som man ger upp så, vi får se!
Annars så kommer det att blir mycket tätare besök och längre tider i vatten, när man till slut får tillfälle för det. Det är ju så underbart att gå upp till 100-150 meter ut i denna härliga sandbotten och bada med hundarna. Och vad gott dom mår då! ...vi med!

Jag har varit igen iskogen (spårmarkerna) och gått där med Cairo nästan två timmar. Jag såg då och då två örontippar och en svans ovanpå snön, det var allt vad man kunde se av honom i den djupa snön. Men han hade jätte roligt och skyttade och blogade sig genom snön som ingenting. Stora stockar bärandes då och då. Jag hade snön upp i skrevet och det var jätte svårt att tar sig framåt. Men tittade man på den "underjordiska" snöblogens framgång, så visste man vilket håll man skulle till.

Om han blev trött av skogsarbetet????...nejdå, han är som sin mamma, envis som en oxe och att kunna trötta ut honom med det fysiska är nog närmaste omöjligt. Han bara viftar på svansen och vill att man ska kasta pinnar oavbrutet åt honom. Han är ju så lätt i rörelserna, så jag njuter av att tittar på honom.

Nu är Canto och Tero i Norge och jag hoppas att kunna få träffa dom på deras hemväg. Skulle vara roligt att se min lilla vovve!

Snart kommer Kenneth hit och hundarnas kondition ska vara upp i topp för att ska klara av skyddsarbetet igen, så, vi har att göra fram tills dess!

Ha det så gott, så ses vi igen till helgen

2 kommentarer:

  1. Visst är det häftigt med all snö? Bara att pulsa på:)

    SvaraRadera
  2. Joooooooooo,men.....
    Jag vill ha vår och sol, kvittrande fåglar och VÄRME samt öppet vatten........
    Har du kollat med ridhuset?????
    Kram Tuija

    SvaraRadera

Hoppas ni tycker om bilderna!