onsdag 9 september 2009

Tisdagsträningar ... tiistai treenit!

Så var vi ute igen som vanligt på våran tisdagsträning. Hundar och deltagare varierar vecka för vecka pga arbeten och familjerna.

Men vi kör vidare så länge som det är ljust på kvällarna och det är ju nyttigt för oss alla att vara ute så mycket som möjligt.

Igår körde vi åter igen åkerspår. Till Cairo gjorde jag två spår med mat i slutet i en burk och för hans del gick det riktigt bra med läggandet i slutet. Fick väl ett gott skratt mitt i det andra spåret för jag fick gå rakt över en hundskit hög på hans spår och han tyckte väl att det var ÄCKLIGT när han kom fram till det under spårarbetet. Han lyfte faktiskt upp huvudet och tittade på mig undrandes. Joojoo, det var bara att ta en liten skutt och fortsätta att spåra.
JAG VAR RIKTIGT STOLT ÖVER HANS SPÅRARBETE IGÅR!

Curious (Rocko) hade rätt så långt spår igår med två 90 vinklar och mat i slutet. Han arbetade första sträckan lugnt och nogrant, vinkel lite snurr pga matte som tyckte att hon visste bättre var spåret gick och sedan var andra sträckan övrigt kanoon bra och klockren andra vinkel, tredje sträckan var lite strulig för att han fick motvind och vittringen av slutet. KANOON JOBBAT!

Fia klippte klorna på dom alla och sedan var det dags att åka hem för att det blev mörkt. Nira och Qwerro var sura som inte fick arbeta igår utan fick bara sitta i bilen....

.................

MED DOM ÖVRIGA HUNDARNA GICK DET LIKA BRA IGÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!