fredag 28 maj 2010

Klockan är 02.37, DET REGNAR!

Cairo får arbeta med sin mor Nira idag. De är första gången för hans del. Jag tycker så synd om alla barna som ska spela fotboll idag på dessa genomblöta gräsmattor. Det har regnat till och från efter 16.00!

Idag när jag hämtade Cairo från Bubblan så sprang det en älg med full fart bredvid bilen... strax efter så sprang han rätt över vägen med full fart två meter ifrån bilen. Vilken hemsk känsla jag hade.

Just nu så sitter jag vid eld och ha en paraply över huvudet. Det vräker ner regn. Cairo och Nira samt Malin och Michael sover i bilen just nu. Det är lugnt på fotbollsplanen...inga pysungar! Skönt! Så på det sättet är det skönt att det regnar, ingen vill vara ute.

Idag så är det också Kompaniets övning och jag ska dit nån timme och kolla av. Senare på kvällen kommer ju Sabina, Peter, Veronica och Robban hit till fotbollsplanen. V ska grilla och har roligt så som vi brukar ha varje år!

Igår pratade jag med Niras uppfödare Riitta! Vilken människa hon är. Sånna uppfödare hittar man inte så ofta.
Jag fick dessutom ett samtal från Uppsala! Nira har ju lämnat blod för undersökning, allergi och hudproblem. Nira är ju helt frisk från sånna problem och nu vill dom kolla ifall dom kan hitta samband med matkultur som valp upp till 6 månader eller om det är genetisk mm för dessa hundar som får dom problemen. Det är bra att dom kollar av det. VI ÄR JÄTTE STOLTA ATT NIRA FÅ DELTA I DENNA UNDERSÖKNINGEN OCH VISA HUR FRISK HON ÄR....! Tack RIITTA för denna UNDERBARA HUNDEN!

Nu ska jag gå ett varv med hundarna och kolla av läget här! Nira med sin son Cairo är ju kanoon på detta arbete. Qwerro ska vara här efter lördagens övning och till söndag morgon. Men nu ska ni få ha det så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!