tisdag 13 april 2010

Jag älskar dessa C-barn efter Nira/Omar...vilka hundar!

För mig har det alltid (förut) gråa hundar varit fula. Men det sura äpplet får jag nog äta upp nu. Kollar man på Cairo som är helgrå med en enorm charm och utryck samt kanoon färger och kroppshållning, så kan jag inte göra mer en beundra honom. Han travar med lätta flytande steg hela tiden och det går fort. Där blir det problem för många att hänga på. Denna enorma trevligheten som "sprutar" ifrån honom och härliga harmonin ihop med andra hundarna är ju bara att jubla.

Att ser alla dessa C-barnen i arbete med sin förighet, rörligheten i kroppen och viljan att vara till lags, är ju sånt som man strävar efter. Tack Nira/Omar för dessa underbara individerna.

Igår hade vi tre hanar samtidigt ute i skogen, Qwerro 5 år, Jari 2 år, och Cairo 1 år, och det var inga problem. Att leva i en lägenhet med alla tre hanar raskandes fritt inne med varandra och tuggandes märgben på samma plats och byta med varandra, är rätt så häftigt att se. Inget murr eller tandvisning. Dom kampar med varandra och leker hela tiden. Kul!

Igår var det spår igen och denna jorden som vi har utanför vårat är lerjord. Den är stenhård och inte så rolig att arbeta med men det gick ju bra ändå. Till fyra hundar hann vi med och sedan blev det avbrott pga maten.

Idag blir det nog bad, cykel och ev. spår samt kanske Göteborg. Vet ej svaret än, men vi får se. Imorgon blir det spår och lydnad.

Ha det så gott nu alla och njut av livet för det gör jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!