måndag 6 april 2009

CARRAS FÖRSTA SPÅR, BAD OCH SOL... CARRAKSEN EKA JÄLET, UIMINEN JA AURINKO




















Dagen började tidigt för våran del idag, redan kl. 7.45 var jag ute på spårmarkerna med Nira och Carras. Nira fick ett riktigt långt åkersspår med många vinklar och föremål. Spåret gick som det brukar, intensivt och kanoon markeringarna på samtliga föremål.

Sedan tog jag Carras till sitt första åkerspår och det tyckte han att va roligt med alla köttbullar som bara fanns där mitt i åkern. Jätte bra första spår.

Sedan åkte jag iväg för att hämta Qwerro. Och RAKA VÄGEN TILL BADET. Vilken lycka det var till dessa hundar. Men om ni undrar, hur varmt var vattnet så kan jag informera att du kan inte stå stilla utan måste röra på sig hela tiden. Det var faktisk GANSKA KALLT, men skönt. Hundarna brydde sig inte att det var kallt utan dom sprang rakt ut i det djupa och hade jätte skoj. Efter 20 minuter så stoppade jag dom i bilen och sedan blev det 2.5 km promenad. Nu tror jag att dom är rätt så nöjda.

Visst är det härligt med denna årstiden...?
------------------------
Tänään tuli lähettyä aikaisin ulos. Laitoin jälet Carrakselle ja Niralle. Nira sai oikein pitkän pelto jälet ja ne menio aivan mainiosti. Nira tekee hyvää jälki työtä ja on varma esineiden näytössä. Carras sai ekan peltojälet tänään ja poika meni mukavasti läpi ne ja ihmetteli varmasti kaikkien lihapullien löytöä sieltä pellolta. Hyvin maistui.
Sitten sen jälkeen lähdettiin hakemaan Qwerroa. Ja täyttä vauhtia sen jälkeen järveen uimaan. Vesi oli kamalan kylmää ja siellä ei voinut olla paikallaan vaan oli pakko liikkua koko ajan. Mutta koirat tykkäsivät kun saivat riehua vedessä ja jahata palloa. Carras veti näitten isojen koirien perästä täyttä vauhtia veteen. 20 minuuttia ne saivat olla siinä jäisess'ä vedessä ja sen jälkeen autoon ja metsäkävelyyn.
Nyt illalla olemme olleet taas koulutuspaikalla ja sinne tuli 5 pennuista. Aloitimme tänään vähän tottista. Eli paljon ollaan keretty tehdä tänään.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!