torsdag 9 april 2009

DENNA UNDERBARA SOLEN OCH VÄRMEN...TÄMÄ IHANA AURINKO JA LÄMPÖ

Igår fick jag nog på allt som heter KALLT, MULET, REGN, LERA! Jag åkte hem med pojkarna och jag tror att dom var lika glada att komma hem som jag. Väl där hemma så hade jag två skjuklingar att ta hand om, men bättre det än REGN!

Så idag ska vi försöka samla ihop så många valpar som möjligt för bad i Vänern, grilla och ha det trevligt! Dessutom ska vi till marknaden också idag. Vad kul!

Min lilleman sover fortfarande efter maten så han få väl vila lite till och sedan ska vi börja jaga ihop gänget. Dom har ju lovat riktigt varmt här så det passar nog ganska bra att vara ute i friska luften. Carras var ju helt galen igår när jag kom hem, så honom ska vi trötta ut idag med jäkla massa folk. Ska han bli finne så får han lära sig allt....! Med Canto går det ju riktigt bra i finland och det är roligt att få höra. Då är dom ju två valpar i finland!

Så nu är ledigheten slut och jag ska börja samla ihop folket....!

----------------------

Eilen tulin kotiin ja olin oikein väsynyt kaikkeen, SADE, PILVET, MUTA JA KYLMYYTEEN. Tulin poikien kanssa kotiin niitten sairaiden luokse, mutta parempi sekin kuin ne kauheat kelit.

Tänään yritän saada niin månta pentua kasaan kuin mahdollista, että pääsemme uimaan koko porukka ja grillaamaan. Markkinoilla mennään myös käymään.

Minun pikkupoika nukkuu vielä ruuan jälkeen mutta kohta herätän sen ja kaikki muutkin. Tänne ollaan luvattu oikein hienot kelit tänään ja se on oikein hieno asia, saa olla ulkona koko päivän. Carras oli ihan villi eilen kun tulin kotiin ja sen tulen väsyttämään tänään oikein kunnolla. Nyt kun siitä tulee suom,alainen, niin se saa oppia kaiken. Sitten niitä on kaksi suomalaista pentua. Cantolla menee ihan hyvin suomessa ja se on kiva asia kuulla.

Eli nyt on vapaus loppu minun osuudelta ja alan jahdata porukkaa kasaan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!