torsdag 21 januari 2010

Gamla kärringar ska inte hålla till sig på pulkabacken...










Vi njuter av snön med hundarna. Igår var vi ute med hundpulkan och det tyckte hundarna att var jätte roligt...fast det tyckte inte Bubblis som hade full show att reda ut snörerna innan allting började fungera. Qwerro är ju van att dra både skrinda och pulka men Cairo tyckte att det var häftigt att retas och Nira lika så. Det resulterare att snöret var runt om Bubblis bena och alla tre i full fart framåt... vad tro ni att hände då? Ja, hon ramlade och skrattade samt svor över hundarna. Jag själv hade skitkul bakom dom. Till slut funkade ju allting och då var det riktigt roligt.

Vi gick rätt så långt på åkern och det var mycket snö så det blev lite tungt men vad gör det... Cairo och Qwerro fick dra pulka och mig fick dom på köpet så det blev rätt så tungt för dom. Vid slutet släppte vi dom och Qwerro gick och hämtade däcket med en gång från pulkan och sprang iväg medan Cairo nöjde sig med vattendunken och sprang glatt runt med den. Mamma Nira var också på däcket, där hon tyckte att pojkarna ska sticka därifrån så hon skulle få äga den själv. Riktigt roligt hade vi i snön.

Men idag så skulle vi ta en skogspromenad istället! Jag och Bubblis skrattade åt Fia när hon tappade fotfästet på pulkabacken och ramlade så vackert där. Cairo tyckte att det där var ju jätte skojit och började hoppa på henne. Sedan kommer jag vid sidan och hoppsan...nu var det min tur, jag snubblade riktigt rejält och slog skallen på backen. Där log jag som en tråsa, Bubblis och Fia blev jätte rädda men till slut kom jag upp. Det dunkade riktigt rejält i skallen men vi gick hela rundan.

Nu ikväll har vi varit och hälsat på Maria och Anders. Pratat hund och alla konstiga sjukdomar som dom kan få...och det finns massor! En riktigt trevlig kväll. Tack för det!

Till helgen har vi planerat både lydnad och bevakning. Ska bli kul att få träffa alla igen.

Nu får ni ha det riktigt gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!