måndag 4 januari 2010

Igår -2 grader C, idag åter -16 grader C...

Vilken härlig avslutning till förra året och vilken start nu...! Snö och kallt, underbart!

Cairo, Qwerro, Arko och Nira är som galningar i skogen. Lilla Cairo har ju så mycket spring i bena hela tiden så det känns riktigt härligt att ser på honom. Han hoppar och stutsar över dikerna och grenarna hur lätt som helts och Qwerro jagandes bakom honom. Att Qwerro kan få sådan fart efter denna lilla parven kan jag inte begripa, det är trots allt 10 kg skillnad på dom.

Snön här hemma är väldigt packad och vissa platser känns det som glas, väldigt vassa kanter. Vi har börjat smörja in tassarna och kolla av dom riktigt noga så det inte bli tass skador innan säsongen. Det är så hoppas packad att även en vuxen människa kan gå på snön utan att gå genom, men när man går genom då känner man denna vassa ytan.

Igår hade vi endast -2 grader C och idag är det åter -16 grader C. Det är inget att undra på om ytan blir så hård.

Vi har börjat köra lydnad nu i ridhuset för att kunna gå framåt. Det är viktigt! Vi är många deltagare där och har en egen cafeteria. Där är det skönt att få krypa in i värmen. Cairos lydnad med Bubblis går framåt hela tiden men han är envis och ett steg före henne hela tiden som hon utrycker sig. Men visst är det skönt att stå bakom dom två och kolla på dom super snabba rörelserna från honom när han får ett kommando. Kanoon jobbat Bubblis! Jag är bara så stolt över er två!

Utav Camilla fick jag höra här om dan att hon skulle vara överlycklig om jag vare hennes mamma...vilken betyg som människa fick jag där. Tack Camilla, det värmde gott, men jag har ju tagit dig under mina vingar redan och det vet du väl. Du och Ciara är ju så otroligt duktiga och det känns bara så rätt att ni har Ciara hos er och vi kommer att stötta er.

Ingegerd och Rocko är ju också på rätt väg med lydnad. Han är jätte duktig på lydnad och spår och jag kan bara säga att hatten upp för eran framtid. Det kommer att bli lysande. Nu hoppas jag bara att eran dotter bli frisk och hunden får vänta under tiden. Han dör inte av att ha paus. Huvud saken är trots allt att familjen mår bra, hunden tar vi hand om sedan. Han kan redan så mycket.

Peter med Cero har också gått framåt. Dom deltar aktivt på träningarna och det syns. Det är bara att fortsätta på samma sett. Det är inte alltid så lätt att vara familjen till lags och hålla på med hundarna samtidigt. Det vet jag för att jag hade ju 5 små barn när jag började, dessutom ensam. Tre schäferhanar samtidigt som jag den tiden körde själv. Barna var ju för små. Men ni två är ju envisa och vill så mycket så jag är inte orolig över er. Du vet vad du gör med Cero. Han har ju också gått så mycket framåt.

Att ha denna Ipo-gruppen bakom sig med denna goda och härliga stämningen är helt otrolig. Visst är det några som har haft sorg också med nu kämpar dom för fullt med nya hundar. Vi blir fler hela tiden och har så skoj tillsammans. Tack att ni finns.

Nu till helgen blir det åter igen ridhusträning på söndag! Är ni nyfikna att se vad vi gör så är det bara att kolla på bloggen http://iposkara.blogspot.com/

Ha det så gott

Ps. Exat om 2 månader är Kenneth här igen.....trallallaaaaaaaaaaaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!