söndag 17 januari 2010

KUL i RIDHUSET med IPO-GRUPPEN!




Mina kära vänner, vad skulle vi göra utan Er????

Tänk vad roligt man kan ha tillsammans med alla från IPO-gruppen. Närvaron uppe i 30 personer och 37 hundar är helt otroligt! Det skämtas, skratten klingar, humöret uppe i topp hos alla och hjälpen alltid lika nära för dom som vill, man behöver inte skämmas att göra fel, utan man kan bara känna stolthet över sin hund. Så är det ju, vi ska ha lov att älska våra fyrbenta vänner utan nedvärderingar.

Att dagen igen bara försvan (4 timmar) är ju lika tråkigt varje gång. Men snart kommer dom hela dagarna in när träningarna kommer att öka i tidsmässigt sett. Sedan tycker jag att det är jätte roligt att vi har fått nya till oss och tillsammans blir vi ju starka.

Dessutom att så många av våra valpköpare är med, känns också jätte roligt. Igår hade vi Cera, Ciara, Rocko (Curious) och Cairo där samt mamma Nira och värdens bästa Qwerro från våran familj. Jag är jätte stolt över våra valpköparnas arbete och framgång med sina hundarna. Lilla Canto (poliisikoira Hugo) ska åka till Norge för vidare utbildning som lavinhund osv. Jätte häftigt. Dessutom ska Cola börja komma åter igen till skyddshelgerna och Peter jobbar för fullt med Cero.

Fia hade fullt upp med Nira och hon vill gärna köra henne men, vad Nira trotsar henne. Vissa tider går det jätte bra och sedan talar Nira om för henne att "gör själv" hmmmmmmmmmm, hur som helst, så har hon lärt in aporteringen kanoon bra, och jag är jätte stolt. Men det är bara att kämpa på.

Nu ska jag vara hos min son med hundarna och ska bara vandra ute på åkrarna och trötta ut dom (...hoppas jag, om inte dom tröttar ut mig istället). Det finns kaffe här och jag saknar sällskap här såååååååååååå, vad väntar ni på, mina vänner...det är bara att komma!!!!!!!!!!!!

Ha det så gott nu så är det nästa träning på lördag...undrar, hur många är det då????

Kramisar till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!