tisdag 10 mars 2009

FÖRVÄNTAN ÄR HEMSK...ODOTUS ON KAUHEAA!

Idag ska vi ha vet. besiktning på valparna här hemma. Som tur är, så har vi en otrolig bra veterinär som jag brukar anlita även när jag är i Finland...(fast då bli det först telefonsamtal). Vill han då att jag ska anlita lokal veterinär, då gör jag det.

Det är ju massor med papper som man ska fylla på och tiden bara försvinner. Igår skulle vi vara duktiga och FÖRSÖKA ta huvudbild och ståendebild på samtliga men det ville INTE DOM. Så det blev ETT FÖRSÖK bokstavligen. Någonlunda huvudbild men ingen sidobild. SUCK!

Idag har jag varit ute med CARRAS på bilverkstan och han var som dom övriga, bryr sig inte om nåt. Jätte härligt. Bilåkning va inga problem heller utan Bubblis skämtade och så att..."givetvis trivs han och slappnar av" för HAN SITTER JU PÅ MITT KNÄ...........! Det kanske är så, inte vet jag??????

Nu har han slocknat här på golvet och mår jätte gott.

---------------------

Tänään on eläinlääkäri tutkimus täällä kotona pennuille. On hyvä tuuri, että meillä on niin hyvä vakituinen eläinlääkäri jolle minä soitan myös, kun olen Suomessa käymässä jos tulee aikeukssia. Jos hän tahtoo että otan yhteyden paikalliseen eläinlääkäriin, niin tosiaankin ten sen.

Eilen YRITETTIIN ottaa kaikista pennuista pää ja sivukuva, mutta pennut tahtoivat muuta eli se jäi YRITYKSEEN. Saimme ainakin jonkunlaisia pääkuvia. Näillä on se oma tahto. SUCK!

Tänään minulla oli CARRAS mukana autokorjaamolla, ja oireet siellä oli samat kuin noilla aikaisemmilla koirilla. HÄNTÄ PYSTYYN JA MENO PÄÄLLE. Kun ajettiin sinne niin reagoin että Carras otti auton kyydin niin hyvin ja rauhallisesti. Mutta siinä sanoi BUBBLIS heti että "se on siksi, KOSKA CARRAS ON HÄNEN SYLISSÄ...!" Pieni huomautus Carraksen omistajalle.....! Ja hyvä hymyily. Se on ehkä niin, en tiedä?

Nyt se on sammunut tähän lattialle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!