söndag 1 mars 2009

Promenad med flocken...PÄIVÄKÄVELYLLÄ PENTUJEN KANSSA







Vad glad jag var imorse. Kommer till valparna och se att öron är uppe på Ciara. Vad söt hon var.

Jag släppte dom ut till hagen för att ge mat till dom och dessutom ska kunna göra rent efter natten inne hos dom. Slängde samtidigt en kamptrasa till dom. Strax efter hör jag ett sabla liv ute hos dom och då var det slagsmal mellan (Arn), Carras, Cobra och Ciara om trasan. Jag gick imellan och strax efter likadant igen. Vilka valpar!

Efter rengöringen släppte jag dom in igen men det ville dom inte. Så det blev besök ute i hundgården med mamma Nira först och sedan EN HÄRLIG PROMENAD med hela flocken. Rätt så häftigt att ha alla valparna springandes efter sig. Jag gick runt i åkern och sedan på grusvägen och dom följde glatt efter.

---------------------------

Aamulla tuli hyvä mieli kun näin sen toisen nartun korvat pystyssä. Oli oikein söpön näköinen.

Laskin pennut ulos ja saivat ruuat siellä sekä samalla heitin niille rätin leikki toveriksi. Ja sitä ei olisi pitänyt tehdä. Kohta rappas 4 pentua yhteen sen rätin takia ja melu oli kauhea. Arn, Carras, Cobra ja Ciara olivat yhtä pitäväisiä kaikki. Laskin niiden seuraksi äiti Niran ja se pyöritteli niitä aika hyvin siellä tarhassa ja sen jälkeen lähettiin kävelylle koko lauman kanssa. Nira ekana ja koko porukka perässä pellolla ja sitten soratiellä. Se oli oikein kiva tunne ja näky kun koko lauma seuras niin hienosti. Kymmenen pentua ja Nira. On hyvä tuuri kun täällä pystyy laskemaan koirat vapaaksi.

-----------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!