måndag 30 mars 2009

TRO INTE ATT VI HAR DET LUGNT NU ... ÄLKÄÄ USKOKO ETTÄ MEILLÄ OLISI NYT RAUHALLISEMPAA ...

JAA, LIVET GÅ VIDARE, heter det! Det gör det. Trodde efter lördagen att lugnet skulle lägga sig här hemma men icke som icke. Kvarvarande finska valpen (den andra) hade lite roligt för min bekostnad och lekte katt och råtta leken. Jag kokte av ilskan, varför det? Han (Carras) upptäckte mina gardinerna i köket och jag lovar att han och Cobra hade skoj. Man använde dessa gardiner som kamptråsa och jag fick bråttom in, innan allt rasade ner. Upp med gardinerna och frid och fröjd sedan, trodde jag. Då hittade man på andra roliga saker som jag inte hade plockat bort för att upptäcka sedan att mitt hem var inte "valp klar"! Men visst hade dom roligt!

Under dagen fick man brev från dom andra valpköpare, och dom verkar ju vara nöjda med valparna. Dessutom var vi på Skara Bk med några valpköpare. Det är bra att alla visar sitt intresse för utbildningar. Men det är mycket fart på samtliga valparna och dessutom otroligt trevliga indvider.

-----------------------

JOO NI, ELÄMÄ MENEE ETEENPÄIN. sanotaan usein. Kyllä se varmasti on tosi. Luulin että lauantain jälkeen tulee rauha maahan tänne meille, mutta kyllä taisin luulla vähän liikaa. Se toinen suomalainen pentu (Carras) leikki kissa ja råtta leikkiä minun kanssa keittiössa. Se huomasi minun verhot ja niitten kanssa olikin hauska ruveta leikimään ja vetämään sinne sun tänne Cobran kanssa. Minulle tuli kauhea kiire sinne ennenkuin kaikki verhot tankoineen tippuu lattialle. No luulin että nyt on kaikki OK, mutta taas väärin arvattu. Sieltä lattialta löytyi taas tavaraa mitä en ollut ottanut pois ja oli pakko tunnustaa että minun koti ei ollut valmis pennun ottoon sinne. MUTTA HAUSKAA HEILLÄ OLI!

Näyttää ja kuullostaa siltä että kaikki ovat tyytyväisiä pentuihin ja eilen olimme taas koulutuspaikalla muutaman kanssa. Kiva kun he näyttävät kiinnostuvan koulutuksista. Kaikilla pennuilla on kova vauhti päällä mutta ovat kuitenkin ihania indiviidia.

---------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!