fredag 6 februari 2009

Det känns lite konstig att det har varit så tyst hela natten!

Jag har ju nyinflyttade UNGA grannar här och jag lovar att det HÖRDES. Dom spelade och hade nog jätte skoj. ...och valparna här då, dom blev nog döva för allt DUNKA DUNKA...!
Men dom har sovit nu tredje natten helt. Visst är man hopig och gick där och kikade på dom, men dom var så nöjda och sov lungt med mamma Nira vakandes över dom i sin solsäng på andra sidan av valplådan. Hennes säng är så hoppas hög, så hon ser allt, vad dom sysslar med.

Babysarna har ju börjat att få lite extra mat (välling med nötfärs) och dom äter det jätte duktigt. Magarna på dom är lika fina än, fast jag har börjat med starkade mat. Kanoon kul. Tittar man till valplådan, så är det lika fint och rent där också fortfarande.

Varje morgon bli man verkligen glad, när man kommer till valparna. Dom kommer med super fart och hälsar på direkt. Sedan har man ju sett att det finns en tikvalp som är envis som bara den. Hon ska bara fram. Jag brukar kalla henne för "plog" för att hon plogar sig över eller under dom andra till målet. Jätte häftigt att se.

För övrigt så ser man ivrigheten och viljan hos dom. Jätte mycket fajt med varandra och lite lek med bollen redan nu. Och nosarna är dom jätte duktiga på att använda.

Nu ska ni får ha en trevlig lördag på ett eller annat sett, men vi ska iväg idag och träna, så vovvarna ska vara nöjda hela kvällen. ...hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!