måndag 9 februari 2009

Idag har jag HAFT 14 SCHÄFRAR I EN LITEN GOLF...det ni...!

Det är ju inte varje dag som man ha 14 schäfrar i en liten Golf, men jag lovar att det funkade alldeles utmärkt! Skoj hade vi. Tänk om jag hade åkt fast på Poliskontroll, då hade det blivit livat både från polisens sida, likaså som från hundarna. Alltså, ömsesidig skällande....!

Alltså, idag har valparna flyttat till lite bättre och friare liv. Dom är ju inte så tysta längre och risken fanns att grannarna kanske skulle ha blivit sura på mig.
Nu är det mycket kamp och slit i varandra samt i käderna och man ska ju testa dom nya vita tänderna med. Även skruvmejslarna smakar gott och det var jätte roligt att få hjälpa till på nermonteringen av valplådan...skoj ska man ha!

Allting gick jätte bra och dom äter och har inte påverkats på nåt sätt om flykten. Kul. Magarna är fortfarande fasta och fina. Sedan kom det igen många besökare och lilla Cornelia som är tre år, är ju så stolt över valparna. Jag uppskattar väldigt mycket barn besök, för att dom är så naturliga mot dom här små liven.

Så, den här veckan har det hänt en hel del i deras liv. Även Qwerro kom hem idag och var hos valparna. ...men ville inte stanna där som hans son gör...!

Imorgon kommer det igen nya människor hit, som skulle hälsa på dom. Alltså, inga fritidsproblem inte.

Det kommer lite nya bilder igen.

Ha det så skönt alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hoppas ni tycker om bilderna!